קורס מלמדים

 
קורס מלמדי פרמקלצ'ר  מחזור 3 אביב 2014   
 

"מי שרוצה לדאוג לעצמו שיזרע ירקות. מי שרוצה לדאוג לילדיו שיזרע עצים. מי שרוצה לדאוג לשבע הדורות הבאים שיזרע רעיונות חיוביים.."

למה ללמד פ"ק?

החשיבות הרבה של החדרת האתיקה והתפיסה התכנונית והמעשית של עולם הפרמקלצ'ר אל תוך מערכות החברה שלנו הינה ברורה וקריטית לשם יצירת תנאי חיים מקיימים על הפלנטה ובארצינו. תפיסת הפ"ק מבוססת על "חיוביות מפוקחת" אשר מתבוננת במשברים איתם אנחנו מתמודדים, ומציעה דרכים חיוביות ופרקטיות לשיקום, התחדשות ויצירת שפע בתוכינו, בקהילותינו ובסביבות שלנו. חינוך והסברה הינם הזרעים אותם אנחנו זורעים בכדי להצמיח את יער התרבות בת הקיימא אותה אנחנו חוזים ומתכננים…

 להלן קישור למאמר אשר כתבתי בנושא 

 

למי מיועד הקורס?

 

●        מסיימי קורס פרמקלצ'ר (או בעלי רקע וניסיון דומים)

●        העוסקים/ות בחינוך, הדרכה והסברה בתחומי האקולוגיה המעשית או בתחומים קשורים.

●        מורים/ות הרוצים להעשיר את עולמם האישי והמקצועי.

●        אנשים אשר מרגישים קריאה להביא את קולם ועיסוקיהם לטובת תנועת הפ"ק וזקוקים לכלים ותמיכה.

●        הקורס בהכרת ארגון הפ"ק הישראלי

 איפוא ומתי זה קורה?

החלק הראשון של ההכשרה הוא השתתפות בקורס מבוא ללימודי פ"ק מתקמדים  אשר יתחיל ב1 למאי 2014. 

אנשי פ"ק אשר השתתפו בקורס הזה או בעלי רקע דומה פתורים . 

 

בסיום קורס המבוא יקבעו התאריכים ומיקום קורס המלמדים ע"י הנרשמים 

 

מי מלמד ומנחה? 

גלעד מרגלית ומורים אורחים

מה נלמד יחד?

 

מטרת הקורס היא ליצור קבוצת למידה משותפת אשר תחקור ותעמיק בשאלות ובנושאים הבאים: 

 

●        איך אנחנו לומדים? איזה דפוסי למידה ניתן לזהות? איך לעצב תהליכי למידה-פעילה אישיים?

●        מה החשיבות של תהליכי ריפוי והתפתחות אישיים לשם פיתוח וביסוס יכולות למידה ומנהיגות?

●        החשיבות של קשר חוויתי ישיר עם עולם הטבע.

●        הובלה ומנהיגות בעולם החדש: תפיסות, השראה ודוגמאות.

●        עבודה עם קבוצות, מעגלים וקהילות. 

●        איך ליצור מרחב לימודי עשיר ומאפשר צמיחה?

●        איך ניתן לשלב תיאוריות לימודיות וחינוכיות חדשות ומסורתיות בלימוד פ"ק?

●        איך ניתן לעצב תהליכים לימודיים בהשראת עקרונות וכלי הפ"ק ודפוסים מעולם הטבע?

●        אילו טכניקות הדרכה אפשר לשלב בהקשרי פעילות שונים?

●        איך להנגיש את תפיסת הפ"ק לקהלי יעד שונים ומגוונים ולהרחיב את מעגלי ההשפעה שלנו? (הרחבת קצוות וזיהוי נישות)

●        איך לקחת רעיונות ויוזמות ולממש אותן בפועל? – רעיונות וכלים.

●        השראה ובחינה ביקורתית של תוכניות פ"ק מהארץ ומהעולם.

●        לאן מכאן? נתיבי התפתחות וצמיחה אפשריים

 

רשימה חלקית של בוגרי המחזורים הקודמים אשר פעילים בחינוך פ"ק בארץ ובעולם:

תמי צורי, סער אוסטרייכר, עידית לב רן, מליסה בלום, ספי מיור, עידן אלייקים, אייל ברקן, רון אורן, ניבה ויותם קיי (ניו זילנד), יגאל דויטשר (ארה"ב)

ליאת בלוך, ליאור פרקש, וונסה קוראה (קולומביה) ועוד.

 

איך מקבלים עוד פרטים ועדכונים?

נא לשלוח מייל אלי עם הפרטים הבאים: giladmargalit2@gmail.com

שם מלא

קצת רקע על ניסיונכם בפ"ק

למה ואת מי אתם רוצים ללמד

מה ציפיותכם?

תודה